Σελίδες

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Παγκόσμια Πρωταθλήτρια η «Αναγέννηση» Πάτρας στο Σχολικό Μπάσκετ

Μια ιστορική επιτυχία για τον ελληνικό σχολικό αθλητισμό σημείωσαν τα Εκπαιδευτήρια «Αναγέννηση» της Πάτρας, κατακτώντας την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα Μπάσκετ 2026, που πραγματοποιήθηκε στο Ζλάτιμπορ της Σερβίας. Εκπροσωπώντας την Ελλάδα, η ομάδα πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή πορεία στη διοργάνωση, φτάνοντας αήττητη μέχρι τον μεγάλο τελικό.

Στη φάση των ομίλων κατέκτησε την πρώτη θέση με νίκες απέναντι σε Ινδία, Ισραήλ και Κύπρο, ενώ στη συνέχεια ξεπέρασε δύσκολα εμπόδια στα νοκ άουτ παιχνίδια, αποκλείοντας τη Ρουμανία και την Τουρκία.

Στον τελικό, η ελληνική ομάδα επικράτησε της Κίνας με σκορ 68-48 και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο μια εξαιρετική αγωνιστική χρονιά. Η επιτυχία αυτή ήρθε λίγους μήνες μετά την κατάκτηση του Πανελλήνιου Σχολικού Πρωταθλήματος Ελλάδας και Κύπρου, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή παρουσία της ομάδας στην κορυφή του σχολικού μπάσκετ.

Η διάκριση των Εκπαιδευτηρίων «Αναγέννηση» αποτελεί σημαντική στιγμή για την Πάτρα και για τον ελληνικό σχολικό αθλητισμό γενικότερα, αναδεικνύοντας τη σημασία της συστηματικής δουλειάς, της ομαδικότητας και της αθλητικής παιδείας.

Συγχαρητήρια στους αθλητές, τους προπονητές και όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή τη σπουδαία επιτυχία, που έφερε την Ελλάδα στην κορυφή του κόσμου στο σχολικό μπάσκετ.

Πούλος: «Απίστευτο το συναίσθημα όταν βλέπεις την ελληνική σημαία στο πρώτο σκαλί του βάθρου»

Η Ελλάδα και τα Εκπαιδευτήρια «Αναγέννηση» επικράτησαν της Κίνας με 68-48 στον μεγάλο τελικό του Παγκοσμίου Σχολικό Πρωταθλήματος και στέφθηκαν πρωταθλητές κόσμου. Ο γκαρντ της ομάδας, Δημήτρης Πούλος, μίλησε στην εκπομπή «Άμεσο Ριπλέι» του EOK WebRadio με την Έλενα Βογιατζή και τον Μαρίνο Πρίντεζη. Αναλυτικά είπε:

Για το αν ήταν εξ αρχής στόχος η κατάκτηση: «Αρχικά, να πω ότι ήταν μια πολύ ωραία διοργάνωση. Παίξαμε επτά αγώνες σε οκτώ μέρες. Πριν απ’ την έναρξη του τουρνουά είχαμε πει ότι ο στόχος μας είναι να κατακτήσουμε το τρόπαιο. Δεν αρχίσαμε τόσο καλά, γιατί είχαμε μεγάλο καιρό αγωνιστικής απραξίας, περίπου ενάμιση μήνα. Επίσης, οι περισσότεροι δεν είχαμε κάνει τόσο καλές προπονήσεις γιατί δίναμε Πανελλήνιες. Βρήκαμε τον ρυθμό μας κατά τη διάρκεια του τουρνουά και παιχνίδι-παιχνίδι γινόμασταν όλο και καλύτεροι. Φάνηκε αυτό απ’ το ότι νικήσαμε με μεγάλες διαφορές στον ημιτελικό και τον τελικό, όπου παίξαμε με καλύτερες ομάδες απ’ ό,τι στα προημιτελικά και στον όμιλο».

Για τη σημασία που έχει για τους ίδιους αυτός ο τίτλος: «Είναι απ’ τις πιο όμορφες στιγμές που έχουμε ζήσει. Το να εκπροσωπείς την Ελλάδα, να φοράς το εθνόσημο και να κατακτάς την πρώτη θέση, είναι κάτι που θα μας μείνει αξέχαστο. Η διοργάνωση μπορεί να μην είναι η πιο “σημαντική” σε σχέση με άλλες, όμως είναι απίστευτο συναίσθημα να εκπροσωπείς την πατρίδα σου, να φοράς το εθνόσημο, να κατακτάς το χρυσό μετάλλιο και να βλέπεις την ελληνική σημαία στο πρώτο σκαλί του βάθρου».

Για το πώς διαχειρίστηκαν τον συνδυασμό του αγωνιστικού με τις Πανελλήνιες: «Τα περισσότερα παιδιά έχουμε αφήσει το σπίτι μας γιατί είμαστε στο πρόγραμμα “ΝΟΥΣ”, αγωνιζόμαστε στον Προμηθέα και εκπροσωπούμε τα Εκπαιδευτήρια “Αναγέννηση” που έχουν συνεργασία με την ομάδα. Για να έχουμε κάνει την επιλογή αυτή σημαίνει πως το μπάσκετ είναι ίσως το βασικότερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Έχει μεγάλη σημασία για ‘μας. Πέραν απ’ τις υποχρεώσεις τους σχολείου, κάναμε κανονικά προπονήσεις, απλά παίρναμε ρεπό πριν τις εξετάσεις ώστε να είμαστε συγκεντρωμένοι για τα μαθήματα».

Για τη «θερμή» υποστήριξη και την παρουσία των γονιών στο καθ’ όλη τη διάρκεια του τουρνουά: «Είναι πάρα πολύ βασικό. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους γονείς που παρευρέθηκαν στη Σερβία, αφήσαν τις δουλειές τους και ήρθαν για αρκετές μέρες να μας στηρίξουν. Είχαμε απίστευτη κερκίδα και τους ευχαριστούμε για την ατμόσφαιρα αυτή. Είναι σημαντική αυτή η στήριξη. Είναι βασική για να μπορέσει ένας αθλητής να διαχειριστεί διάφορες δυσκολίες. Εγώ προσωπικά χρωστάω πάρα πολλά στους γονείς μου και είμαι σίγουρος πως και όλα τα παιδιά χρωστούν στους δικούς τους. Τους ευχαριστούμε».

Για το αν αυτός ο τίτλος τους δίνει παραπάνω κίνητρο και «δίψα» ενόψει της μπασκετικής τους πορείας: «Μας δείχνει πως έχουμε τις δυνατότητες, αλλά δεν αρκούν μόνο αυτές. Χρειάζεται συνεχή δουλειά και προσπάθεια. Δε θέλει επανάπαυση. Μας δημιουργεί μεγαλύτερες προσδοκίες, μεγαλύτερη “δίψα” για τη συνέχεια, μας κάνει να δουλέψουμε περισσότερο και να θέσουμε μεγαλύτερους στόχους απ’ αυτούς που πιστεύαμε».